Blä...

Har varit på jobbet i går, en heldel att ta in!!!
Idag tisdag åkte jag till ATG med Hjulia igen... Det var mindre kul. Det som var bra var att de inte hittade någon hovbens rotation (fång) ingen fraktur ( de misstänkte det) men nu var hon JÄTTE halt på HF  nästan3 grader på volten!!! även vänster fram. Så de bedövade hovleden, eftersom hon var mest halt vid låg provokation, det blev bättre men hon reagerar även i knäet. Så hon blev behandlad med tuppkam å cortison i leden, sen fick hon en injektion med antiinflammatoriskt  i blodet och jag ska ge henne metacam i 14 dagar hemma, sen ska vi tillbaka om 3 veckor.

Hon är riktigt ordentligt dålig runt om, vet bara kliar sig i huvudet, de måste helt enkelt testa sig fram, känns inte bra! Hennes exem är värre nu med när hon är allmänt dålig. Jag har pratat med Folksam om att ev. lösa ut henne i stället för att hon ska gå så här! Hon har ju inte ridits på 8 v nu å blir sämre. Mysko. vi får avvakta å se...

Ska ut å gå min dagliga runda nu! Sen gå till Myzan som fick gå bort till Ville å Servo på bete i går, Hon var riktigt kaxig! Få se vem som bestämmer i dag! Har förresten anmält henne till Riks i Norrköping i Augusti! Så nu är det både utställning med hundar å häst som gäller!
Sally ska till Norrköping på utställning på söndag med sin uppfödare.( Jag ska ju på lagtävling med ponnisarna i klubben) 
Vovvarna på bilden är Sallys nya helsyskon de är 7 veckor nu! Ska å pussa på dem på fredag då Sally ska klippas!(Det behövs!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback